21 September 2011

Kopi untuk hilang mengantuk ?

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه..

Hey anda semua ! Apa khabar ? Saya sihat alhamdulillah :)
Harini saya hapdate guna my blackberry je. Since laptop nan ado! (T__T)
Okay, disini saya mengisytiharkan tarikh hari raya... Tetttt. Raya apa lagi. *tampar-diri-sendiri*
Okay2, serious ye. Sini saya nak cakap pasal kopi dapat menghilangkan kemengantukkan. Betul ke ?
For me lah kan, so far saya dok minum kopi ni takda langsung effect. Kenapa ya ? Dari dulu sampai la sekarang, ngantuk je try la minum kopi/nescafe. Konon boleh hilang ngantuk kan ? Siap buat kaw² lagi tu.
Tapi hampehhh (T_T). Pas 15minit terus ngantuk. Mata ni berat je nak melabuhkan tirai.
Maybe setengah orang akan cakap, "eh, aku ngantuk je aku telan kopi. Takyah kaw pon takpe. Otomatik mata aku terbeliak".
Tapi kalau mata saya ni, spesel sket ye.
Dia nanti cakap "ah, takdak maknanya nak berkopi2, bersetabak2 apa suma". Mata saya ni kental sangat.
Jadi, kepada pembaca² saya yang terhormat dan tersayang lagi tercinta. Boleh tak suggest tips yang paling terbaik kalau nak hilangkan ngantuk ni ? Jangan pula suggest saya p ketuk kepala kat dinding, tak pon ambil pisau hiris jari kaki. (T_T) baru la nanti saya nangis sambil nyanyi "apaaaa salahhhkuuuu" (cari sendiri sapa penyanyi ya)
Kalau tips² anda suma berjaya menghilangkan kemengantukkan saya ni, memei saya akan kasi adiah kat korang. Yang perempuan saya kasi kiss skit. Yang lelaki takleh la kan. Korang, dapat senyuman je. Hehehehe. (Okay, saya dah pening ni. Tengah type blog dalam kereta. Sangat pening okeeee)

Bye ! السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه..
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments: